Reparatieproces

Na akkoord van de eigenaar (verzekerde) en/of uw verzekeringsmaatschappij wordt het reparatieproces gestart.

Uitlezen storingen voor schadereparatie

De elektronica van de schadeauto word voor aanvang van schadeherstel uitgelezen op storingen als gevolg van de schade maar ook om al aanwezige storingen van voor de ontstane schade te registreren. Onze uitleesapparatuur is een hulpmiddel om de schade zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Demontage

De beschadigde onderdelen worden gedemonteerd en zo word de schade inzichtelijk gemaakt. De gedemonteerde onderdelen worden op een verantwoorde manier opgeslagen of afgevoerd. De speciale de-en montage werkplaats is ingericht met de modernste gereedschappen voor onze de- en montagespecialisten. 

Richten en uitdeuken

Door de schade kan de carrosserie ontzet zijn. Met onze elektronische richtapparatuur wordt de auto op basis van de fabrieksgegevens gericht, oftewel ‘recht gemaakt’. Onderdelen die niet te erg beschadigd zijn worden uitgedeukt met geavanceerde apparatuur, andere worden vervangen.

Voorbewerking

De auto ziet er nu vreemd uit. Er kan worden begonnen met het uitdeuken en strakmaken van beschadigde delen. De nieuwe en herstelde delen hebben vaak niet dezelfde kleur en lakstructuur. In de voorbewerkingswerkplaats worden deze delen voorbewerkt voordat de nieuwe lakopbouw kan plaatsvinden. Het stof wordt continu afgezogen. Als de delen mooi strak zijn worden de herstelde en vervangen delen voorzien van een nieuwe lakopbouw. Eerst een roestwerende primer over de blanke delen, daarna de ondergrond in de juiste value shade (ondergrond kleur). Na de uitharding van de primer kan deze geschuurd worden om de structuur van de ondergrond zo glad en strak mogelijk te krijgen en om hechting te creeren voor de kleurlak.  De auto is nu klaar om gespoten te worden.

Spuiten

 De auto gaat na voorbewerking naar de spuitafdeling. Hier word de auto klaargestoomd om gespoten te worden. De auto word nauwkeuring ingeplakt voordat daadwerkelijk kan worden aangevangen met spuiten. In de stofvrije spuitcabines worden de te spuiten delen ontvet,  evt. afgekit, van steenslagcoating voorzien enz. kortom een heel precies werk! De lak wordt gemengd in een speciale mengruimte, exact volgens de fabrieksspecificaties. Na het spuiten wordt de lak op de juiste temperatuur gedroogd (rond de 60 graden). Het proces lijkt nu bijna afgerond, maar er wacht nóg een belangrijk aspect.

Montage

De auto wordt na het spuiten weer opgebouwd. Delen die voor het spuiten en richten verwijderd zijn worden weer gemonteerd. Bij moderne auto’s moeten speciale technieken worden toegepast. Onze specialisten worden daarom steeds geschoold. Indien van toepassing wordt bijvoorbeeld de airconditioning opnieuw afgevuld of bij een aanrijding op de wielen ook weer opnieuw uitgelijnd. Als de auto weer volledig is opgebouwd, word opnieuw de uitleesapparatuur aangesloten om aanwezige storingen te checken en te wissen. Uw auto kan weer veilig de weg op.

Wassen en afleveren

Na het wassen  poetsen we de lak van de auto in de wax en vervolgens glanst de auto weer als nieuw. We nemen contact met u op, u kunt uw auto weer ophalen.

FOCWA Garantie

U krijgt vanzelfsprekend de 4 jaar FOCWA garantie op het schade herstel , maar op de lak krijgt u met ondersteuning van onze lakproducent Axalta levenslange garantie  volgens de Life Time Warranty voorwaarden.

 

Bestanden

style="display:none;"
Naam Link

Wij werken voor:

A.A.S. autoschade

  • 100%ontzorgen
  • 100%klantgedreven
  • 100%vakmanschap
  • 100%betrokken
Meer weten?

Openingstijden

Ma. t/m vr.: 8.00 tot 17:30 uur
Za.: 8.00 tot 12.30 uur
Wasstraat 8.00 tot 18.00 uur
Op vrijdag en zaterdag
Wasbox 8.00 tot 22.00 uur
Dagelijks

Zon- en feestdagen is ons bedrijf gesloten.

Volg ons op:

Review en beoordelingen

Bekijk hier onze beoordelingen.